گروه مهاجرت افق

مهاجرت به کانادا - مهاجرت به اروپا - اقامت دائم و تحصیل

گروه مهاجرت افق

مهاجرت به کانادا - مهاجرت به اروپا - اقامت دائم و تحصیل

درباره کشور قبرس

جمهوری قِبرِس کشوری جزیره‌ای است، در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن نیکوزیا است. این کشور به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترک‌نشین) و بخش یونانی‌نشین تقسیم می‌شود که در آن هردو زبان ترکی و یونانی رسمی هستند. یونانی‌ها ارتودوکس و ترک‌های قبرس مسلمان هستند                                                      

جزیره قبرس بعد از جزیره ساردنی و سیسیل سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه‌است  و جمهوری قبرس از اعضای اتحادیه اروپا می‌باشد. قبرس از نقاط گردشگرپذیر مدیترانه‌است و در ۱ ژانویه ۲۰۰۸ به حوزه یورو پیوست

جمعیت کل جزیره یک میلیون و صد هزار نفر است و جمعیت جمهوری قبرس بدون احتساب قبرس شمالی ۸۴۰ هزار نفر است. ۷۷ درصد مردم این جزیره یونانی و ۱۸ درصد نیز از ترکان قبرس هستند

مهاجرت به قبرس 

 

مهاجرت به کانادا

 

 

این جزیره به خاطر مکان راهبردی خود در طی تاریخ مورد حمله و اشغال امپراتوری‌های گوناگون ازجمله هیتی‌ها، آشوری‌ها، مصری‌ها، ایرانیان، یونانی‌ها، رومی‌ها، بیزانسی‌ها، عثمانی‌ها و اعراب قرار گرفته‌است. اسکندر مقدونی در ۳۳۳ پیش از میلاد قبرس را از ایران جدا کرد. 

تقسیمات کشور

جمهوری قبرس به شش استان تقسیم شده‌است. نام این استان‌ها فاماگوستا، کیرنیا، لارناکا، لیماسول، نیکوزیا، و پافوس است.

 

اقتصاد

اقتصاد جزیره قبرس از آغاز استقلال مبتنی بر نظام بازار آزاد بوده‌است. صادرات عمدهٔ قبرس شامل: محصولات کشاورزی (گندم. جو. سیب زمینی. و مرکبات). میوه‌های مختلف . تنباکو. محصولات صنعتی. انواع پوشاک. کفش و صنایع دستی بوده‌است. واردات عمده نیز شامل: مواد خوراکی. دام زنده. نفت و فراورده‌های شیمیایی می‌باشد

 

فرهنگ

 بر پایه آمارهای پذیرفته شده ۸۰٪ یونانی تبار، ۱۸٪ ترک‌تبار و ۲٪ نیز از دیگر اقلیت‌های مسیحی (مارونی ، کاتولیک لاتینی و ارمنی) هستند. قسمت شمالی قبرس فرهنگی برگرفته از ترکیه و بخش جنوبی آن برگرفته از یونان دارد  

 آب و هوای قبرس 

 قبرس دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستانهای معتدل است.

قبرس از شرایط جغرافیایی خاصی‌ برخوردار است به همین دلیل در اکثر روزهای سال دارای هوای مطبوع و بهاری می‌باشد

به واسطه‌ی دریای زیبای مدیترانه و تاثیر مستقیم آن به اقلیم قبرس در این کشور تقریبا در تمامی‌ روزهای سال شما میتوانید هم از نوشیدنیهای خنک و هم از نوشیدنیهای داغ لذت ببرید.

افرادی که در قبرس زندگی‌ میکنند میتوانند بیش از ۸ ماه در سال  از سواحل و آبهای نیلگون مدیترانه استفاده کنند و همچنین از غذاهای خوش طعم و لذیذ مدیترانه‌ای نیز در تمامی‌ سال بهره‌مند باشند

تحصیل در قبرس 

در قبرس تحصیلات در سطوح مختلف با بهترین شرایط امکان پذیر است در این کشور دوره‌های آکادمیک مختلفی‌ در مقاطع لیسانس

فوق لیسانس و دکترا در دانشگاهای معتبر آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

در جزیره قبرس مسائل سیاسی و فرقه‌ای کمتر به چشم می‌خورد،بنا بر این محیط امنی‌ برای تحصیل و زندگی‌ می‌باشد.

از سال ۲۰۰۵ قبرس جزو ۱۰ کشور برتر اتحادیه اروپا بوده که کمترین تعداد شاگرد نسبت به معلم،به عبارتی ۱۱ شاگرد برای هر معلم را داشته است.

تجارت در قبرس 

کشور قبرس با آغوش باز به ایرانیانی که علاقمند به سرمایه گذاری و ایجاد شغل هستند خوش آمد میگوید،چرا که از طریق این جزیره امکان دسترسی‌ به بازارهای اروپایی،آسیایی و آفریقائی وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی مناسب،ساختارهای زیربنایی اقتصادی پیشرفته و کیفیت بالای خدمات تخصصی موجود باعث شده است که این جزیره مورد توجه شرکتهای بین‌المللی و چند ملیتی قرار گیرد.

کشور قبرس فقط %۱۲ مالیات بر درامد تجاری دریافت می‌کند که این میزان کمترین مقدار درکل اتحادیه اروپاست.

با ثبت شرکت در این کشور امکان حضور در بازارهای اروپایی و جهانی‌ را خواهید داشت.

 

جمعیت و زبان قبرس 

قبرس دارای ۸۴۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد که زبان بومی آنها یونانی است اما با توجه به موقعیت توریستی بودن قبرس اکثریت مردم و تمامی‌ ادارات و مراکز دولتی و خصوصی قبرس به زبان انگلیسی‌ اشراف کامل دارند.

ورود سایر نژادهای اروپایی از قبیل آلمان ها،فرانسوی‌ها و روس‌ها به این کشور باعث گسترش زبان این کشورها نیز در قبرس شده است.

اما در نهایت قبرس کشوری ۲ زبان به شمار می‌آید که زبان رسمی‌ آنها یونانی و انگلیسی‌ زبان دوم محسوب میشود.

پافوس-قبرس

پافوس شهری ساحلی،مملو از اثر تاریخی‌ کهن،امکانات مناسب ورزشی و امنیت و آرامش وصف نشدنی‌ می‌باشد،که در جنوب غربی قبرس واقع شده است.

این شهر دارای بزرگترین مرکز خرید قبرس،چهار زمین گلف،پارک ابی،پارک حیوانات،ساحل‌های شنی و سنگی‌ و امکانات رفاهی بسیار دیگری است که هر ساله در انتظار ۱.۵ میلیون توریست می‌باشد.

این شهر با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری،هر ساله تقریبا ۱۵ برابر جمعیتش پذیرائی مسافران خارجی‌ می‌باشد.

فرودگاه این شهر هر ساله شاهد پرواز‌های بسیار زیادی از سراسر اروپا می‌باشد بالای %۵۰ از جمعیت ساکن در پافوس را انگلیسیها و اروپایی‌های غیر قبرسی تشکیل می دهند.

تمامی دانش اموزن دوره متوسطه در این کشور مسلّط به زبان انگلیسی‌ میباشند،در این دوره دانش آموزان همراه با زبان انگلیسی‌ به یاد گیری زبان سوم هم مشغول میباشند که به انتخاب خودشان از بین زبانهای آلمانی‌،فرانسه و روسی می‌باشد.

لیماسول-قبرس

لیماسول به عنوان مدرن‌ترین و صنعتی‌‌ترین شهر قبرس شناخته میشود،این شهر ضمن داشتن پتانسیل بالای توریستی دارای بندر تجاری و کارخانجات بزرگی‌ نیز می‌باشد.

فروشگاه‌ها و مراکز تجاری متعدد در این شهر بیشتر از سایر نقاط قبرس به چشم می‌خورد،به همین خاطر جمعیت بیشتری نسبت به سایر منطق قبرس در این شهر دیده میشود.

لیماسول به شهر شب نیز در قبرس شناخته میشود

 لارناکا-قبرس

لارناکا شناخته شده‌ترین شهر قبرس برای ایرانی‌ هاست زیرا پرواز‌های ایرانی‌ در این فرودگاه رفت آمد دارند

لارناکا هم مانند سایر نقاط قبرس دارای مناطق سر سبز و زیباست و امکانات رفاهی و توریستی بسیاری نیز در این شهر وجود دارد

اکثریت جمعیت حاضر در لارناکا را قبرسی‌ها و افرادی از خاور میانه تشکیل میدهند و اقشار دیگر اروپایی کمتر در این شهر حضور دارند.

آیاناپا- قبرس

آیاناپا در جنوب شرقی‌ قبرس واقع شده که دارای زیباترین سواحل و بهترین دیسکوها و کلاب‌ها در قبرس می‌باشد 

از آنجائی که این شهر بیشتر برای خوش گذارنی استفاده میشود معمولاً جوانها از سراسر اروپا این شهر را برای تفریح انتخاب و تابستان خود را در آنجا می‌گذرانند.

آیاناپا تنها در فصل بهار و تابستان جمعیت زیادی را از داخل و خارج قبرس به خود جذب می‌کند و در سایر اوقات سال آرام و خلوت است.

 ترودوس-قبرس

ترودوس منطقه‌ای کاملا تفریحی به شمار می‌آید که حالتی روستایی دارد

این شهر دقیقا در مرکز قبرس واقع شده که مرتفع‌ترین بخش در این کشور به شمار می‌‌آید.

ترودوس تنها منطقه‌ای در قبرس است که هر ساله برف زیادی دارد و جمعیت بسیاری را از ساکنین قبرس و توریست‌های خارجی‌ به خود جذب می‌کند.

پیست اسکی و سایر امکانات ورزشهای زمستانی موجود در قبرس،تنها در ترادوس وجود دارند.

نکته جالب این که در زمانی‌ که شما در ترودوس اسکی می‌کنید به فاصله نیم ساعت میتوانید از سواحل و آفتاب لیماسول نیز لذت ببرید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.