گروه مهاجرت افق

مهاجرت به کانادا - مهاجرت به اروپا - اقامت دائم و تحصیل

گروه مهاجرت افق

مهاجرت به کانادا - مهاجرت به اروپا - اقامت دائم و تحصیل

درباره شهر ونکوور

ونکوور (به انگلیسی Vancouver): شهری واقع در استان بریتیش کلمبیا در غرب کشور کانادا است و تورنتو در شرق کانادا. ونکوور بزرگترین شهر استان و یکی از سه شهر ممتاز جهان می‌باشد. خود شهر جمعیتی در حدود ۶۰۰٬۰۰۰ نفر دارد ولی کل فضای شهری اطراف در حدود ۲/۲ میلیون نفر ساکن دارد که آنرا به سومین شهر پر جمعیت کانادا و پرجمعیت‌ترین در غرب کانادا مبدل ساخته‌است. این شهر در بدو احداث در سال ۱۸۸۶ فقط هزار نفر جمعیت داشت اما در سال ۱۹۱۱ جمعیت آن به ۱۰۰٬۰۰۰ نفر رسید. ونکوور به همراه شهر مجاور Whistler میزبان بازیهای المپیک ۲۰۱۰ بود.


ونکوور کانادا



مهاجرت به کانادا

 سالانه در حدود ۳۵۰۰۰ نفر مهاجر وارد این استان می‌شوند و در کل مهاجرین بخش مهمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند. درحقیقت یک سوم جمعیت ونکوور خارجی هستند. بیشتر چینی‌های کانادا در این شهر زندگی می‌کنند. جو چند فرهنگی و سطح عالی زندگی، این استان را مقصد بیشتر مهاجران به کانادا کرده‌است.

ونکوور بر خلاف دیگر مناطق کانادا آب و هوایی ملایم دارد و خبری از زمستانهای سرد در آن نمی‌باشد. با توجه به این آب و هوای مناسب، یکی از بزرگترین پارکهای آمریکای شمالی در این شهر قرار دارد (Stanley Park). دیگر مواردی که فضای این شهر را دیدنی تر می‌کنند کوه‌های شمال و اقیانوس آرام در غرب می‌باشند.

از این شهر گاهی به «شهر محله‌ها» نام برده می‌شود. این محله‌ها نشانگر وجود هویت مهاجر ساکن در این شهر می‌باشد. از این محله‌ها می‌توان به «Little Italy»، «Japan town» و یا بازار «Punjab» اشاره کرد. از مناطق غیر بومی می‌توان به Granville و Gastown با حال و هوای خاص خود نام برد.

سطح بالای زندگی در این شهر مهاجران را به سمت خود جذب می‌کند و نتیجه آن وجود چندین فرهنگ مختلف در این شهر می‌باشد که زبان اول آنها غیر از انگلیسی است. اگر چه فرهنگ‌های متفاوتی در کل شهر دیده می‌شود، اما یک فرهنگ جالب جدید در این شهر بوجود آمده‌است که تمام فرهنگ‌ها در آن نقش دارند. برای مثال جشنواره بزرگ dragon-boat تنها برای چینی‌های کانادا نمی‌باشند بلکه تمامی ساکنین شهر در آن شرکت دارند.

اقتصاد ونکوور بر اساس خدمات مالی می‌باشد. این شهر نقطه مهمی در ترانزیت کالا از اقیانوس آرام است. میزان صادرات از این بندر بالاترین مقام را در آمریکای شمالی دارد. اخیرا هزینه‌های کم در ونکوور موجب شده تا تعداد زیادی از شرکت‌های فیلم سازی وارد این شهر شوند و اصطلاحاً نام «Holly wood North» را به این شهر دهند. وجود دانشگاه‌های تراز اول، این شهر را به محل حضور صنایع خیلی پیشرفته و مخابرات و طراحی بازیهای تصویری مبدل ساخته‌است.


جغرافیا ونکوور 

ونکوور بین خلیج بورارد در شمال و دلتای رودخانه فریزر در جنوب قرار گرفته است. آب و هوای ونکوور معتدل است. میانگین حداکثر دما در گرم‌ترین ماه  اوت) به ۲۲ و میانگین حداقل هوا در سردترین ماه (ژانویه) به ۰/۵ درجه سانتی گراد می‌رسد.

آب آشامیدنی در ونکوور: میزان کدورت آب  (Water Turbidity)یا همان گل آلود بودن آب بایستی به کمتر از حد استاندارد برای آشامیدن برسد. طبق استاندارد میزان کدورت آب کمتر از ۵ واحد برای آشامیدن قابل قبول است. ولی در تصفیه خانه های ونکوور این مقدار اغلب کمتر از یک واحد و حتی حدود ۰.۱ تا ۰.۵ واحد می باشد که کمتر شهری به چنین نتیجه ای عالی نائل می گردد. پس به جرات می توان گفت؛ آب آشامیدنی در ونکوور جزو بهترین و خالص ترین آب های دنیا محسوب می شود.

آب و هوا ونکوور

شهر ونکوور با توجه به نزدیک بودن به آبهای اقیانوس آرام از هوای معتدلی برخوردار است. در سردترین شبهای زمستان دمای هوا معمولا از ۱۰ درجه زیرصفر کمتر نمی شود که البته این دوره کوتاه است و در گرمترین روزهای تابستان به ندرت دما به ۳۰ درجه نزدیک می شود. یکی از ویژگیهای خوب این شهر عدم شرجی بودن آن است. با اینکه درصد رطوبت بالا است ولی به علت خنک بودن هوا شرجی نمی شود. نزدیک بودن کوه و دریا به شهر ونکوور طبیعتی زیبا را ایجاد کرده و امکان استفاده از ورزشهای کوهستانی (اسکی، کوهنوردی و …) و ورزشهای دریایی (قایقرانی، شنا و …) را مهیا می سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.